Umiyy Kamarul
Y
Dalam proses mengedit :)

HOME ABOUT STUFF LINKS FOLLOW DASHBOARD

Annyeong! I Umiy :) nice to meet you here. Im 14teen here. <3







© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Image from ??. Do tell me if I do not credit yours.
Sunday 30 December 2012 | 0 peterpan(s)


30 Disember 2012
Holla :) Berdiri nya saya disini *korang tak tau position saya macam mana kan? Abaikan k? Haha xD.Nervous k nervous. Korang tak perlu tahu la kan? Ni first tutorial saya nak buat.Saya banyak kali buat ni.Cun melecun gak arr *perasan :3 hehe.Apapun baca and try je :) Mungkin berkesan. BELUM CUBA BELUM TAHU. Right? Saya mulakan dengan 



Telur ayam mudah didapati dimana mana sahaja. Kat depan rumah saya melambak. :) hehe. Telur ayam ni selalunya korang wat telur dadar atau sebagainya. Telur ayam ni jugak sebenarnya boleh digunakan untuk kecantikan wajah kita tau. Lelaki ke perempuan boleh cuba.Halal jangan risau.haha xD.Muka korang akan licin dan tegang bila buat masker muka ni.Saya dah cuba dah ^,^


Step pertama  --> Korang perlu membersihkan muka korang sebersih bersihnya dari kotoran dan make-up  dengan menggunakan air mutlak atau span yang bersih .

Step kedua --> Keringkan muka korang dengan tuala kecil yang bersih

Step ketiga --> Selepas itu, korang ambil sebiji telur ayam dan asingkan putih telur dan kuningnya ke dalam mangkuk atau piring yang bersih.

Step keempat--> Sapukan telur putih tadi keseluruh bahagian muka. Ratakan.

Step kelima --> Biarkannya kering dan melekat dimuka seperti masker muka tuhh :). Jangan bercakap dan bergerak selama satu jam. Nanti ada kedut kedut. haha xD

Step keenam --> Kemudian bilaskan muka korang dengan air suam.

Seelok-eloknya korang amalkan petua ini dua atau tiga kali seminggu sebelum korang masuk tidur. Ingat ! :) 

Credit : Mine :'3